Všeobecné obchodní podmínky

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

 1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“ nebo „VOP“) upravují vzájemná práva a povinnosti mezi Ing. arch. Kamilou Douděrovou, se sídlem Masarykova 244/42, 250 88, Čelákovice, podnikající pod IČO: 494 97 481 a ochrannou známkou „Kamidesign“, č. zápisu 376614 (dále jen
„zhotovitel“) a klientem zhotovitele (dále jen „objednatel“) při realizaci díla ve smyslu ustanovení § 2587 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) a ustanovení § 61 zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „autorský zákon“) prováděného na základě objednávky objednatele a spočívajícího zejména ve zhotovení návrhu interiéru, architektonické studie, konzultaci či návrhu dispozičního uspořádání místností (dále jen „dílo“).
2. Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí smlouvy o dílo uzavřené mezi zhotovitelem a objednatelem níže uvedeným způsobem. Ujednání obsažená ve smlouvě o dílo, která jsou odchylná od těchto VOP, mají vždy přednost. Otázky výslovně neupravené smlouvou o dílo a VOP se řídí ustanoveními platných a účinných právních předpisů České republiky, zejména občanským zákoníkem.

2. UZAVŘENÍ SMLOUVY O DÍLO

 1. Objednávku díla lze provést zejména elektronicky prostřednictvím e-mailu zaslaného na e-mailovou adresu info@kamidesign.cz , popř. prostřednictvím poptávkového formuláře umístěného na webových stránkách zhotovitele či telefonicky na telefonním čísle +420731111529. V objednávce je objednatel povinen uvést své kontaktní údaje a specifikovat zadání (dále jen „objednávka“).
2. Po přijetí objednávky zhotovitel dle potřeby požádá objednatele o upřesnění zadání, doplnění vstupních informací či dodání dalších podkladů, zejména, nikoliv však výlučně, dodání základních situačních výkresů, rozměrů apod., a to zpravidla elektronicky, prostřednictvím e-mailu zaslaného na e-mailovou adresu objednatele, či telefonicky.
3. Na základě objednávky zhotovitel vytvoří cenovou nabídku, jejímž obsahem je specifikace díla, celková cena díla a platební podmínky, a která potvrzuje přijetí objednávky ve smyslu ustanovení § 15 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „cenová nabídka“ a „zákon o ochraně spotřebitele“). Cenovou nabídku zhotovitel zašle objednateli k odsouhlasení prostřednictvím e- mailu zaslaného na e-mailovou adresu objednatele či na základě dohody s objednatelem jiným vhodným způsobem. Je-li objednatelem spotřebitel ve smyslu ustanovení § 419 občanského zákoníku, zhotovitel zašle objednateli současně s cenovou nabídkou VOP, s nimiž má objednatel možnost se seznámit i na webových stránkách zhotovitele. Odesláním cenové nabídky činí zhotovitel objednateli závazný návrh na uzavření smlouvy o dílo, jejímž předmětem je závazek zhotovitele provést pro objednatele dílo dle zadání a dále závazek objednatele zaplatit zhotoviteli sjednanou cenu vycházející z cenové nabídky, poskytovat zhotoviteli potřebnou součinnost a dílo ve stanoveném termínu převzít (dále jen „smlouva o dílo“). Není-li výslovně stanoveno jinak, je cenová nabídka platná jeden měsíc od data vyhotovení.
4. Smlouva o dílo je v souladu s ustanovením § 1740 odst. 1 občanského zákoníku uzavřena výslovným odsouhlasením cenové nabídky objednatelem prostřednictvím e-mailu zaslaného na e-mailovou adresu zhotovitele. Za účelem specifikace díla se zpravidla do 2 až 4 týdnů od výslovného odsouhlasení cenové nabídky koná vstupní schůzka zhotovitele a objednatele, na níž může být cenová nabídka v souvislosti se specifikací díla upravena. Upravenou cenovou nabídku zašle zhotovitel objednateli k odsouhlasení prostřednictvím e-mailu, v takovém případě je smlouva o dílo mezi objednatelem a zhotovitelem uzavřena až výslovným odsouhlasením upravené cenové nabídky objednatelem.
5. Objednatel souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy o dílo. Náklady vzniklé objednateli při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy o dílo (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí objednatel sám, přičemž tyto náklady jsou v běžné výši, závislé na tarifu telekomunikačních služeb, které objednatel používá.

3. CENA DÍLA A PLATEBNÍ PODMÍNKY

1. Cena díla je uvedena v odsouhlasené cenové nabídce ve smyslu ustanovení § 2622 odst. 1 občanského zákoníku; tato cena již v sobě obsahuje náklady na dodání díla.

2. Úhrada ceny díla bude rozdělena dle sjednaného platebního plánu. Nedohodne-li se zhotovitel s objednatelem výslovně jinak, 1. část ceny díla ve výši 70 % z celkové ceny díla bude splatná bez zbytečného odkladu po vstupní schůzce smluvních stran; 2. část ceny díla ve výši 30 % z celkové ceny díla bude splatná bez zbytečného odkladu po předání dokončeného díla objednateli.
3. Dílo je prováděno pouze v jedné variantě. V případě, že bude objednatel požadovat více variant díla, je povinen zaplatit zhotoviteli příplatek za každou jednotlivou variantu.
4. Úhrada příslušné části ceny díla a příplatku za vícero variant díla bude provedena vždy dle způsobu a ve lhůtě uvedené ve faktuře – daňovém dokladu vystaveného zhotovitelem.
5. Zhotovitel připočítá k fakturovaným částkám daň z přidané hodnoty v sazbě a způsobem dle právní úpravy platné a účinné ke dni zdanitelného plnění. Sjednaná výše DPH může být měněna s ohledem na změny příslušných právních předpisů, přičemž bude účtována v souladu s právními předpisy vždy v procentní výši platné v době uskutečnění zdanitelného plnění nebo přijetí platby.
6. Daňový doklad se považuje za uhrazený dnem připsání příslušné částky na bankovní účet zhotovitele.
7. V případě prodlení objednatele se zaplacením řádně fakturované částky ve stanovené době splatnosti, je objednatel povinen zaplatit zhotoviteli úrok z prodlení v zákonné výši z fakturované částky v souladu s ust.
§ 2 nařízení vlády č. 351/2013 Sb., a to za každý započatý den prodlení až do úplného zaplacení.
8. Vyskytne-li se při provádění díla potřeba provést další plnění či činnosti nezahrnuté v cenové nabídce, které nebyly předvídatelné v době uzavření smlouvy o dílo a bez nichž by dílo nebylo vzhledem ke svému účelu úplné (nutné vícepráce), zhotovitel takové práce provede a cena díla se o cenu nutných víceprací zvýší v souladu s ustanovením § 2622 odst. 1 občanského zákoníku.
9. Bude-li objednatel požadovat, a to i v průběhu provádění prací na díle, rozšíření rozsahu některých prací na díle (vyžádané vícepráce) nebo cokoliv v jiném provedení (změna díla), než je uvedeno v odsouhlasené cenové nabídce, cena díla se o jejich cenu či o rozdíl v ceně zvýší. Nedohodnou-li se smluvní strany výslovně jinak, požadavek na změnu musí objednatel provést písemnou formou a doručit jej zhotoviteli. Zhotovitel následně bez zbytečného odkladu objednateli sdělí cenu díla navýšenou o cenu vyžádaných víceprací prostřednictvím nové cenové nabídky, kterou zašle objednateli k odsouhlasení.
10. V případě, že objednatel po vstupní schůzce či po zhotovení i jen části díla požádá zhotovitele o zásadní změnu zadání specifikovaného v zápisu ze vstupní schůzky, považuje se tato žádost za zcela novou objednávku, resp. za nový návrh na uzavření smlouvy ve smyslu ustanovení § 1731 a násl. občanského zákoníku, který vyžaduje novou cenovou kalkulaci a cenovou nabídku. Za zásadní změnu se považuje zejména, nikoliv však výlučně, změna konceptu díla. Pokračování spolupráce smluvních stran je v takovém případě ponecháno na uvážení zhotovitele. Novou objednávkou není dotčeno právo zhotovitele požadovat zaplacení ceny předchozího díla či jeho části, bylo-li zhotovitelem dokončeno a předáno objednateli.

4. PRÁVA A POVINNOSTI

1. Zhotovitel se zavazuje:
a) osobně a/nebo pod svým osobním vedením prostřednictvím třetích osob spolupracujících se zhotovitelem provést s potřebnou péčí dílo pro objednatele v době přiměřené povaze díla (tj. zpravidla minimálně 8 týdnů od vstupní schůzky, nesjednají-li si zhotovitel s objednatelem písemně výslovně jinou lhůtu);
b) bez zbytečného prodlení oznámit objednateli jakékoli skutečnosti, které by mohly mít vliv na řádné a včasné dokončení díla (např. je-li dílo či jeho část technicky či jinak neproveditelné, nebo jsou-li pokyny objednatele v rozporu s platnými právními předpisy);
c) předat dílo objednateli, a to v jednom vyhotovení osobně a v jednom vyhotovení v elektronické formě na e-mailovou adresu objednatele, přičemž dílo lze předat a převzít i po částech;
d) s objednatelem projednat řádně a včas sdělené připomínky či výhrady k předané části díla, a v případě, že se nejedná o připomínky rozsáhlého charakteru, které jsou považovány za žádost o vícepráce či změnu díla, či připomínky k designovému stylu, dílo (popř. jeho příslušnou část) upravit dle přání objednatele;
e) nezneužít informace, které získá v souvislosti s realizací díla pro objednatele.
2. Objednatel se zavazuje:
a) řádně a včas uhradit zhotoviteli celkovou cenu díla či její jednotlivé splátky nebo zálohy dle čl. 3. těchto obchodních podmínek;
b) poskytnout zhotoviteli, a to i bez jeho vyžádání, veškerou potřebnou součinnost, zejména bez zbytečného odkladu dodat zhotoviteli nezbytné podklady k realizaci díla a vyjadřovat se k návrhům, dotazům či výzvám zhotovitele pro správnou realizaci díla s tím, že zhotovitel není v prodlení s provedením či předáním díla po tu dobu, po kterou mu objednatel neposkytl vyžadovanou součinnost;

c) dílo řádně a včas převzít, přičemž bere na vědomí, že neodsouhlasí-li navrhovaný termín předání díla ani po druhé písemné výzvě zhotovitele učiněné prostřednictvím e-mailu zaslaného na e-mailovou adresu objednatele, má se za to, že s navrhovaným termínem souhlasí a marným uplynutím navrhovaného termínu se dílo považuje za řádně předané;
d) užít dílo jen k určenému účelu vyplývajícímu ze smlouvy o dílo, tj. nebylo-li výslovně stanoveno jinak pouze k účelu stanovenému v odsouhlasené cenové nabídce;
e) neprodleně upozornit zhotovitele na vady díla, které jsou zjistitelné již v průběhu realizace díla;
f) bez zbytečného odkladu po převzetí díla či jeho části se zhotovitelem dílo či jeho část projednat, a v případě výhrad k dílu či jeho části tyto neprodleně, nejpozději však do 7 pracovních dnů od převzetí díla či jeho části, zhotoviteli (maximálně jednou) oznámit písemně na e-mailovou adresu zhotovitele spolu s konkrétními údaji, jakým způsobem má být dílo či jeho část přepracováno; pokud objednatel případné připomínky či výhrady k dílu ve stanovené lhůtě zhotoviteli nesdělí, má se za to, že dílo přijímá bez výhrad.

5. AUTORSKÁ PRÁVA

 1. Dílo provedené zhotovitelem je originálním a původním dílem ve smyslu ustanovení § 2 odst. 1 a § 61 autorského zákona, přičemž zhotovitel je jediným a výhradním nositelem autorských, majetkových a jiných práv duševního vlastnictví k tomuto dílu. Zhotovitel disponuje veškerými právy a ochranou vyplývající mu z autorského zákona.
2. Dílo není projektovou či prováděcí dokumentací, jedná se pouze o architektonickou studii.
3. Zhotovitel poskytuje objednateli k dílu licenci anebo sublicenci, jedná-li se o dílo zhotovené třetími osobami spolupracujícími se zhotovitelem pod jeho vedením, ve smyslu ustanovení § 2358 a násl. občanského zákoníku (dále jen „licence“), tj. oprávnění objednatele dílo užít způsobem, který nesnižuje hodnotu díla, a to výlučně pro účely realizace díla určeného v odsouhlasené cenové nabídce. Zhotovitel poskytuje objednateli licenci či sublicenci ke dni úplného uhrazení ceny díla dle čl. 3 těchto VOP, tj. licence či sublicence je účinná až úplným uhrazením ceny díla dle čl. 3 těchto VOP.
4. Licence je zhotovitelem poskytována jako nevýhradní, zhotovitel je tak oprávněn k výkonu práva, ke kterému je licence udělena, jakož i k poskytnutí licence třetí osobě. Zhotovitel je oprávněn dílo užít v rámci prezentace a/nebo propagace své vlastní tvorby, zejména na svých webových stránkách, sociálních sítích a v časopisech.
5. Objednatel není oprávněn bez předchozího souhlasu zhotovitele pořizovat rozmnoženiny realizace díla a licenci nesmí zcela ani zčásti poskytnout či postoupit třetí osobě, v opačném případě bude zhotoviteli zavázán k náhradě škody a jiné (i nemajetkové) újmy. Zhotoviteli zároveň náleží náhrada škody a jiné újmy, pokud by užití díla nebylo v souladu s rozsahem poskytnuté licence či by v důsledku užití díla objednatelem došlo k neoprávněnému zásahu do práv zhotovitele či třetích osob, zejména práv autorských, know-how, obchodního tajemství, ad.
6. Odměna za poskytnutí licence je již zahrnuta v ceně díla dle čl. 3. těchto obchodních podmínek.

6. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

 1. Dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě o dílo.
2. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými právními předpisy, zejména ustanoveními § 2615, §2617 a §2618 občanského zákoníku.
3. V případě zjištěné vady je objednatel povinen tuto skutečnost neprodleně oznámit zhotoviteli; v opačném případě není zhotovitel povinen z tohoto titulu objednateli plnit. Oznámení o zjištění vady je objednatel povinen provést písemně, a to prostřednictvím e-mailu zaslaného na e-mailovou adresu zhotovitele. V oznámení o zjištění vady je objednatel povinen uvést přesný popis vad, přičemž vadami se nerozumí jiný designový styl či názor objednatele, a požadovaný způsob odstranění vady (tj. zejména oprava díla, dodání chybějícího plnění či přiměřená sleva z ceny díla).
4. Oznámení o zjištění vady zhotovitel bez zbytečného odkladu posoudí a objednatele informuje o výsledku posouzení vady a dalším postupu. Nedohodnou-li se smluvní strany výslovně jinak, zhotovitel řádně a včas oznámenou vadu díla bezplatně odstraní do 30 dnů od oznámení o zjištění vady díla objednatelem.
5. Zhotovitel neodpovídá za vady, které byly způsobeny v důsledku nevhodných pokynů objednatele, ani za vady, které byly po předání díla způsobeny objednatelem, zásahem třetí osoby, či skutečnostmi nezávisejícími na vůli zhotovitele.

7. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY O DÍLO

1. Objednatel je oprávněn odstoupit od smlouvy o dílo při podstatném porušení smlouvy ze strany zhotovitele.
2. Je-li smlouva o dílo uzavírána distančním způsobem (tj. odsouhlasením cenové nabídky prostřednictvím e- mailu) s objednatelem, který je spotřebitel ve smyslu ustanovení § 419 občanského zákoníku, má objednatel právo v souladu s ustanovením §1829 občanského zákoníku od smlouvy o dílo odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření smlouvy, jakýmkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči zhotoviteli; objednatel může odstoupit i využitím vzorového formuláře pro odstoupení, jehož text je přiložen k těmto VOP-který objednatel vyplní a zašle prodávajícímu na e-mail: info@kamidesign.cz. Pokud zhotovitel umožňuje spotřebiteli odstoupit prostřednictvím vyplnění a odeslání vzorového formuláře pro odstoupení od smlouvy o dílo na internetových stránkách, potvrdí spotřebiteli bez zbytečného odkladu v textové podobě jeho přijetí.
3. Objednatel, který je spotřebitelem, nemůže dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku odstoupit od smlouvy o dílo:
a) o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě plnění za úplatu, pouze pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a zhotovitel před uzavřením smlouvy poučil spotřebitele, že poskytnutím plnění zaniká právo odstoupit od smlouvy,
b) o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli zhotovitele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
c) o dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla ujednána v době uzavření smlouvy s tím, že dodání je možné uskutečnit až po uplynutí třiceti dnů a jejichž skutečná hodnota závisí na výchylkách trhu nezávislých na vůli zhotovitele,
d) o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
e) o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,
f) o neodkladné opravě nebo údržbě, která má být provedena v místě určeném spotřebitelem na jeho výslovnou žádost; to však neplatí pro provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiného zboží než náhradních dílů nutných k provedení opravy nebo údržby,
g) o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil,
h) o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jej spotřebitel porušil,
i) o dodávce novin, periodik nebo časopisů s výjimkou smluv o předplatném na jejich dodávání,
j) o ubytování, přepravě zboží, nájmu dopravního prostředku, stravování nebo využití volného času, pokud má být podle smlouvy plněno k určitému datu nebo v určitém období,
k) uzavírané na základě veřejné dražby podle jiného zákona, které může být spotřebitel fyzicky přítomen, nebo
l) o dodání digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, poté, co bylo započato s plněním; v případě plnění za úplatu, pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, spotřebitel byl poučen, že tím právo odstoupit od smlouvy zaniká, a zhotovitel mu poskytl potvrzení podle § 1824a odst. 1 a 2 nebo § 1828 odst. 3 a 4. občanského zákoníku.
4. Objednatel je oprávněn odstoupit od smlouvy do 14 dnů od jejího uzavření před započetím poskytování služeb. V takovém případě vrátí zhotovitel objednateli všechny peněžní prostředky, které od něho přijal, včetně nákladů na nejlevnější nabízený způsob dodání zboží, bez zbytečného odkladu, a to stejným způsobem, jakým ji od objednatele přijal.
5. V případě odstoupení od smlouvy o dílo dle čl. 7 odst. 2. těchto VOP vrátí zhotovitel objednateli všechny peněžní prostředky, které od něho přijal, včetně nákladů na nejlevnější nabízený způsob dodání zboží, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy dle těchto VOP. Zhotoviteli tak učiní stejným způsobem, jakým je od objednatele přijal. V případě platby přes platební bránu, vrátí zhotovitel objednateli všechny peněžní prostředky, které od něho přijal přes tutéž platební bránu, při platbě v hotovosti vrátí zhotovitel objednateli hotovost, při platbě platební kartou v provozovně prodávajícího vrátí zhotovitel všechny peněžní prostředky, které od objednatele přijal na stejnou platební kartu. Jiný způsob vrácení peněžních prostředků je možný pouze po předchozí dohodě.

6. Pokud zhotovitel na základě výslovné písemné žádosti objednatele, který je spotřebitelem započal se zhotovováním díla dle smlouvy o dílo před uplynutím 14 denní lhůty pro odstoupení od smlouvy o dílo, právo objednatele na odstoupení od smlouvy o dílo zaniká.
7. V případě odstoupení od smlouvy o dílo dle čl. 8 odst. 2. těchto VOP, se smlouva od počátku ruší.
8. V případě odstoupení od smlouvy o dílo ze strany objednatele dle čl.8 odst. 9 a/nebo 10 těchto VOP vrátí zhotovitel objednateli bez zbytečného odkladu prostřednictvím bankovního převodu objednatelem uhrazenou část ceny díla poníženou o cenu prací na díle, které již byly ze strany zhotovitele do dne odstoupení od smlouvy o dílo provedeny.
9. Zhotovitel je oprávněn odstoupit od smlouvy o dílo při podstatném porušení smlouvy ze strany objednatele. Podstatným porušením smlouvy ze strany objednatele se rozumí zejména, nikoliv však výlučně, prodlení objednatele s úhradou jakékoliv části ceny díla o více než 20 dnů.
10. Zhotovitel je oprávněn od smlouvy o dílo odstoupit také v případech, kdy:
a) nebude možné splnit předmět smlouvy o dílo, z důvodů, které nebudou zaviněny zhotovitelem, nebo
b) se objednatel ocitne v úpadku ve smyslu zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů, nebo
c) objednatel požádá zhotovitele o zásadní změnu objednávky.
11. Odstoupení od smlouvy o dílo dle čl. 8 odst. 9 a/nebo 10 těchto VOP musí být učiněno písemně. Odstoupení od smlouvy o dílo je účinné a smlouva o dílo zaniká dnem doručení odstoupení druhé smluvní straně. Odstoupení od smlouvy o dílo se nedotýká nároku na náhradu škody vzniklé porušením smlouvy, ani jiných ustanovení, které podle projevené vůle smluvních stran nebo vzhledem ke své povaze mají trvat i po ukončení smlouvy.
12. Odstoupením od smlouvy zaniká poskytnutá licence dle čl. 5. VOP v celém rozsahu.
13. V případě odstoupení od smlouvy o dílo dle čl. 7 odst. 8 a/nebo 9 těchto VOP propadá uhrazená část ceny díla ve prospěch zhotovitele. Objednatel je dále povinen zhotoviteli zaplatit dosud řádně a včas provedené a nevyfakturované práce.

8. INFORMACE O ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ, ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES

1. Zhotovitel provádí zpracování osobních údajů objednatele, neboť je to nezbytné pro splnění smlouvy o dílo (nebo pro provedení opatření přijatých před uzavřením smlouvy o dílo s ním), a dále provádí zpracování osobních údajů objednatele, které je nezbytné pro plnění veřejnoprávních povinností zhotovitele.
2. Správcem osobních údajů je Ing. arch. Kamila Douděrová, se sídlem Masarykova 244/42, 250 88, Čelákovice, podnikající pod IČO: 494 97 481 (dále jen „správce“).
3. Kontaktní údaje správce jsou následující: adresa pro doručování Masarykova 244/42, 250 88, Čelákovice, adresa elektronické pošty: info@kamidesign.cz .
4. Správce nejmenoval pověřence pro ochranu osobních údajů.
5. Zákonným důvodem zpracování osobních údajů je:
• plnění smlouvy mezi objednatelem a správcem podle čl. 6 odst. 1 písm. b) Nařízení EU č. 2016/679 – obecné nařízení o ochraně osobních údajů (dále jen: „Nařízení“),
• oprávněný zájem správce na poskytování přímého marketingu (zejména pro zasílání obchodních sdělení a newsletterů) podle čl. 6 odst. 1 písm. f) Nařízení,
• souhlas objednatele se zpracováním pro účely poskytování přímého marketingu (zejména pro zasílání obchodních sdělení a newsletterů) podle čl. 6 odst. 1 písm. a) Nařízení ve spojení s § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti v případě, že nedošlo k objednávce zboží nebo služby.
6. Účelem zpracování osobních údajů je:
• zhotovení díla pro objednatele a výkon práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi objednatelem a správcem; při objednávce jsou vyžadovány osobní údaje, které jsou nutné pro úspěšné vyřízení objednávky (jméno a adresa, kontakt), poskytnutí osobních údajů je nutným požadavkem pro uzavření a plnění smlouvy o dílo, bez poskytnutí osobních údajů není možné smlouvu uzavřít či jí ze strany správce plnit,
• zasílání obchodních sdělení a činění dalších marketingových aktivit a dále plnění souvisejících veřejnoprávních povinností správcem.

7. Ze strany správce nedochází k automatickému individuálnímu rozhodování ani profilování ve smyslu čl. 22 Nařízení.
8. Dalšími příjemci osobních údajů objednatele budou zasílatelské společnosti a jiné osoby podílející se na realizaci díla dle smlouvy o dílo, a osoby zajišťující pro správce technické služby včetně provozu software a ukládání dat.
9. Příjemci osobních údajů objednatele zpracovávaných za účelem plnění povinností vyplývajících z právních předpisů můžou být dále orgány finanční správy či jiné příslušné úřady v případech, kdy tak správci ukládají obecně závazné právní předpisy.
10. Správce nemá v úmyslu předat osobní údaje objednatele do třetí země (do země mimo EU) nebo mezinárodní organizaci.
11. Za podmínek stanovených v Nařízení má objednatel právo požadovat od správce přístup ke svým osobním údajům, právo na opravu nebo výmaz svých osobních údajů, popřípadě omezení jejich zpracování, právo vznést námitku proti zpracování svých osobních údajů a dále právo na přenositelnost svých osobních údajů.
12. Pokud by se objednatel domníval, že zpracováním jeho osobních údajů bylo porušeno či je porušováno Nařízení, má mimo jiné právo podat stížnost u dozorového úřadu.
13. Objednatel nemá povinnost osobní údaje poskytnout. Poskytnutí svých osobních údajů je nutným požadavkem pro uzavření a plnění smlouvy o dílo a bez poskytnutí jeho osobních údajů není možné smlouvu o dílo uzavřít či ji ze strany správce splnit.
14. Při zpracovávání osobních údajů správce postupuje v souladu se:
▪ zásadou legitimity (tj. zpracovává osobní údaje pouze, pokud k tomu má důvod dle zákona či smlouvy či pokud ke zpracování udělil subjekt údajů výslovný souhlas),
▪ zásadou proporcionality (tj. zpracovává osobní údaje pouze, pokud nelze požadovaného účelu dosáhnout jiným způsobem),
▪ zásadou transparentnosti (tj. zpracovává osobní údaje nejtransparentnějším možným způsobem),
▪ zásadou integrity a důvěrnosti (tj. zpracovává osobní údaje tak, aby nebyly zneužity, neoprávněně zpracovávány, náhodně ztraceny, zničeny či poškozeny), a
▪ zásadou omezeného uložení (tj. osobní údaje uchovává pouze po dobu nezbytně nutnou).
15. Správce zpracovává osobní údaje v závislosti na účelu po celou dobu trvání smluvního vztahu mezi správcem a subjektem údajů či po dobu do odvolání souhlasu subjektu údajů se zpracováním osobních údajů.
16. Po skončení smluvního vztahu mezi správcem a subjektem údajů správce zpracovává osobní údaje po dobu, kterou stanoví právní předpisy za účelem plnění povinností v nich mu uložených.
17. Po uplynutí doby k uchovávání osobních údajů dle tohoto článku, dojde ke zničení osobních údajů, které je prováděno následujícími způsoby:
a) skartace originálních písemností či jejich kopií nebo jejich anonymizace,
b) vymazání elektronických databází nebo jejich anonymizace,
c) trvalé vyloučení osobních údajů z dalšího zpracování.
18. Jako subjekt údajů má objednatel v souvislosti se zpracováním osobních údajů práva, která vyplývají z právních předpisů, která může kdykoliv uplatnit. Jedná se zejména o:
▪ právo na výmaz (tj. právo na to, aby údaje byly naprosto vymazány, pokud již nejsou potřebné pro účely zpracování, odvolá-li subjekt údajů souhlas se zpracováním osobních údajů, vznese-li námitky proti zpracování osobních údajů, či pokud byly osobní údaje získány protiprávně),
▪ právo na opravu (tj. právo na to, aby správce bez zbytečného odkladu opravil nepřesné osobní údaje, které se subjektu údajů týkají. V souvislosti s tímto právem má subjekt údajů povinnost informovat správce o jakýchkoli změnách týkajících se zpracovávaných osobních údajů),
▪ právo na přístup k osobním údajům (tj. právo získat od správce potvrzení, zda osobní údaje, které se ho týkají, jsou či nejsou zpracovávány. Subjekt údajů může kdykoliv požadovat od správce informace o zpracovávání osobních údajů),
▪ právo na přenositelnost údajů (tj. v případě, že je zpracování automatizované či pokud jsou údaje zpracovávány na základě souhlasu subjektu údajů, má subjekt údajů právo vyžádat si přehled osobních údajů, které o něm správce zpracovává, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, a právo předat tyto údaje jinému správci. Je-li to technicky proveditelné, mohou být údaje předány přímo správcem správci druhému),
▪ právo odvolat souhlas se zpracováním osobních údajů (tj. pokud subjekt údajů poskytl správci souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely, které tento souhlas vyžadují, má subjekt údajů

právo kdykoliv tento souhlas písemně odvolat. Zpracování, ke kterému došlo před odvoláním souhlasu, je zákonné),
▪ právo podat stížnost u dozorového úřadu (tj. pokud subjekt údajů zjistí nebo domnívá-li se, že správce zpracovává osobní údaje způsobem v rozporu s Nařízením, má právo podat stížnost u dozorového úřadu);
▪ právo na odhlášení e-mailu subjekt údajů má právo prodejci kdykoliv sdělit, že si nadále nepřeje, aby mu byla nadále na e-mail zasílána marketingová sdělení. To je možno učinit kliknutím na odkaz pro odhlášení z odběru, který je uveden v každém e-mailu obsahujícím obchodní sdělení, nebo zasláním požadavku zákazníka e-mailem na adresu info@kamidesign.cz.
▪ právo na odhlášení poštovního odběru zákazník může kdykoliv žádat o zrušení zasílání marketingových sdělení poštou způsobem uvedeným v konkrétní nabídce;
▪ právo na odhlášení SMS upozornění z jakéhokoliv odběru SMS upozornění zákazník má právo se odhlásit z takového odběru zasláním zprávy ve tvaru STOP zpět na pětimístné číslo, z něhož jsou zprávy odesílány. Následně zákazník obdrží potvrzení o odhlášení z příslušného programu;
▪ právo na omezení a námitky proti zpracování osobních údajů subjekt údajů má právo na to, aby správce omezil zpracování osobních údajů, pokud subjekt údajů popírá jejich přesnost (a to na dobu potřebnou k jejich ověření správcem), pokud je zpracování údajů protiprávní či pokud správce již osobní údaje nepotřebuje, ale subjekt údajů je požaduje zanechat. Pokud subjekt údajů vznese proti zpracování námitku, pak bude zpracování omezeno, dokud nebude ověřeno, zda oprávněné důvody správce převažují nad oprávněnými důvody subjektu údajů.

19. Veškeré dokumenty a písemnosti, na nichž jsou uvedené osobní údaje, jsou uchovávány v uzamykatelných prostorách správce, k nimž nemají přístup třetí osoby.
20. Osobní údaje, které jsou uchovávány elektronicky, jsou chráněny proti přístupu třetích osob a případnému zneužití přístupovými hesly. Fyzické nosiče elektronických informací jsou chráněny před neoprávněným přístupem třetích osob a osobní údaje uložené na nosičích jsou chráněny rovněž antivirovou ochranou.
21. Správce zajistí technická, organizační, personální a jiná vhodná opatření ve smyslu Nařízení, aby byl schopen kdykoliv doložit, že zpracování osobních údajů je prováděno v souladu s Nařízením tak, aby nemohlo dojít k neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k osobním údajům a datovým nosičům, které tyto údaje obsahují, k jejich změně, zničení či ztrátě, neoprávněným přenosům, k jejich jinému neoprávněnému zpracování, jakož i k jinému zneužití.
22. Objednatel souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu či na telefonní číslo kupujícího.
23. V případě návštěvy webových stránek, zhlédnutí online reklamy či kliknutí na ni (včetně reklam umístěných na webových stránkách třetích stran), návštěvy stránek na sociálních sítích nebo stáhnutí některé z aplikací zhotovitele se také shromažďují určité údaje o používání těchto stránek a o zákazníkovo zařízení prostřednictvím automatických prostředků nebo prostřednictvím technologií jako jsou cookies, vložené webové odkazy a webové majáky. Soubory cookies představují drobné textové soubory, které jsou z webových stránek odesílány do zákazníkova zařízení připojeného k internetu, a to z důvodu jedinečné identifikace prohlížeče nebo za účelem ukládání informací nebo nastavení v prohlížeči.
24. Zhotovitel využívá k výše zmíněnému účelu technické cookies nezbytné pro funkčnost stránek – interní cookies k zajištění co nejlepšího možného provozu a funkčnosti webových stránek. Kupující má možnost zablokovat tyto cookies a zakázat je v nastavení svého internetového prohlížeče. V souvislosti s obdržením údajů prostřednictvím souborů cookies mohou webové servery prodejce zaznamenat konkrétní údaje jako typ operačního systému, typ prohlížeče, doménu a jiná systémová nastavení, jazyk, stát a časové pásmo, v němž se zařízení nachází. Vložené webové odkazy mohou rovněž zaznamenávat údaje, jako je adresa webové stránky, z níž byl objednatel přesměrován, a IP adresa zařízení, které je využíváno pro připojení k internetu.

9. DORUČOVÁNÍ

1. Není-li mezi stranami ujednán jiný zvláštní způsob komunikace, jakákoliv komunikace na základě smlouvy dílo bude probíhat v souladu s tímto článkem VOP. Kromě jiných způsobů komunikace dohodnutých mezi stranami se za účinné považují osobní doručování, doručování doporučenou poštou,

kurýrní službou či elektronickou poštou, a to na adresu sídla prodávajícího, eml: info@kamidesign.cz a u objednatele na adresu a e-mail uvedený v objednávce. Oznámení se doručují na příslušnou kontaktní adresu druhé strany a považují se za doručené a účinné okamžikem jejich dodání (prostřednictvím pošty nebo elektronicky), s výjimkou oznámení o odstoupení od smlouvy učiněného objednatelem, kdy je odstoupení účinné, pokud je oznámení objednatelem ve lhůtě pro odstoupení odesláno.
2. V případě zaslání doporučeného dopisu se za doručené považuje i oznámení, jehož převzetí bylo adresátem odmítnuto, které nebylo vyzvednuto v úložní době, nebo které se vrátilo jako nedoručitelné.
3. Smluvní strany můžou běžnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty, a to na adresu elektronické pošty uvedenou v uživatelském účtu objednatele či uvedenou objednatelem v objednávce, resp. na adresu uvedenou na webové stránce zhotovitele.

10. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

1. Zhotovitel má právo kdykoliv změnit tyto VOP. Takto změněné VOP nabývají platnosti a účinnosti dnem jejich zveřejnění na webových stránkách nebo dnem v nich uvedených. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
2. Tyto obchodní podmínky se řídí právem České republiky a musí být vykládány v souladu s platnými a účinnými právními předpisy.
3. Veškeré spory, které vzniknou v souvislosti s výkladem, platností a/nebo plněním těchto obchodních podmínek, budou řešeny příslušným soudem podle procesních předpisů České republiky.
4. Případné spory mezi zhotovitelem a objednatelem, který je spotřebitelem ve smyslu ustanovení § 419 občanského zákoníku, lze řešit rovněž mimosoudně. V takovém případě se může objednatel obrátit na Českou obchodní inspekci, jejíž internetová adresa je www.coi.cz, jakožto na věcně příslušný subjekt mimosoudního řešení sporů.
5. Pokud se některé ustanovení těchto obchodních podmínek stane zcela nebo z části neplatné, neúčinné či nevymahatelné, zůstane zbytek ustanovení v plné platnosti a účinnosti a namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje.
6. Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dnem 28.5.2024.

V Čelákovicích dne 28.5.2024

Ke stažení ZDE.